ПРОФІЛАКТИКА. Техніка КОТОПЕС
Техніка «Котопес» 🐈🐾🐕
Діагностично-практична робота на самопізнання.
Мета: усвідомлення внутрішніх потреб, виявлення прихованих потреб свого внутрішнього «Я»
Діагностика – я потребую любові чи готова видавати її іншим, ієрархія чи рівність?
Завдання:
Краще пізнання себе, як особистості.
Виявлення своїх потреб.
Знаходження ресурсу.
Матеріали: чорно-білі картинки собак та котів в різноманітних позах. Папір А4, ножиці, клей, олівці, фломастери, гельові ручки, наліпки з різною тематикою.
Час роботи: 10-20 хвилин.
Вікові рамки застосування: від 10 років.
Алгоритм роботи
Вступ
Навіть якщо у вас немає тваринки або є одночасно і кішка і собака, швидше за все ви все одно більше схиляєтесь до одного з варіантів.
Характер і світогляд людей.
🐕Собаки віддані тварини, які сприймають свого господаря, як керівника. Господар стоїть вище, тому собака йому підкоряється беззаперечно. Це не любов і не дружба, а ієрархічна структура. Господар собаки не друг, а ватажок.
🐈Кішка – це самодостатня тварина, вона завжди сама по собі. Кішка не проявляє сильної прихильності до господаря. Через це між людиною та кішкою завжди будуються рівні відносини, в яких немає домінантної сили.
Це свідчить про те, що людині що любить котів подобаються рівні відносини без з'ясування того, хто головний, а хто другорядний, хто начальник, а хто підлеглий. Тобто людина, яка любить собак будує своє життя за принципом ієрархії, а кошатник будує життя за принципом рівності.
Основна частина
Пропонуємо учасникам вибрати картинку тваринки яка подобається кіт або собака і позу цієї тваринки. Вирізаємо її та приклеюємо на аркуші паперу в тому місці де хочеться. Далі потрібно домалювати усе, що потрібно для вашої тварини. Це може бути будь-що. Дайте ім'я тваринці. Зробіть подарунок їй.
Презентація роботи.
Дайте відповіді на питання
❓Чому ви обрали саме кота, або собаку?
❓Чому саме така поза?
❓Це хлопчик чи дівчинка?
❓Яке ім'я ви дали ?
❓Що промальовано навколо?
❓Який подарунок ви зробили, чому саме такий?
❓Що відчуваєте дивлячись на малюнок?
❓Як на вашу думку почуває себе ваш котик або собака?
❓Чи хочеться щось доробити?
❓Які значущі навички, ресурси, вміння ви хотіли б перенести з вашої роботи у ваше життя?
❓Як це зробити реально?
Заключна частина
Рефлексія між учасниками.
Висновки
💎Ця методика дає можливість побачити та визначити свою поведінку в соціумі.
👉🏻Звернути увагу на свої потреби. Усвідомити, як дивлячись на свої потреби визначити свій ресурс.
Автор Пшикало Тетяна - випускниця програми «Психолого-педагогічний супровід дітей та підлітків (в тому числі дітей з особливими освітніми потребами) методами арттерапії