ПРОСВІТА. ПЕДАГОГАМ. Інструкція "Алгоритм дій класного керівника при підозрі на вживання психоактивних речовин (ПАР) учнем"

 Інструкція "Алгоритм дій класного керівника при підозрі на вживання психоактивних речовин (ПАР)  учнем"



При підозрі на вживання учнем психоактивних речовин класний керівник повинен дотримуватися наступного алгоритму дій:


1. Оцінка ситуації:

   - Зверніть увагу на ознаки, які можуть свідчити про вживання психоактивних речовин: різкі зміни в поведінці, зниження успішності, порушення дисципліни, фізичні симптоми (наприклад, почервоніння очей, млявість або надмірна збудженість).

   - Зберіть інформацію від інших педагогів та учнів щодо поведінки підозрюваного.


2. Негайне інформування адміністрації закладу освіти:

   - Повідомте керівництво гімназії про ваші підозри для координації подальших дій.


3. Спілкування з учнем:

   - Проведіть індивідуальну бесіду з учнем у спокійній обстановці, висловлюючи занепокоєння та надаючи можливість висловитися.

   - Уникайте звинувачень; мета бесіди — підтримка та з'ясування обставин.


4. Інформування батьків або законних представників:

   - Негайно повідомте батьків або опікунів про ситуацію та запросіть їх на зустріч для обговорення подальших кроків.

   - Під час зустрічі надайте інформацію про спостереження та підозри, обговоріть можливі причини та наслідки.


5. Залучення медичних працівників:

   - Якщо учень перебуває в стані, що потребує медичної допомоги, негайно зверніться до медичного працівника закладу або викличте швидку медичну допомогу за номером 103.


6. Взаємодія з правоохоронними органами:

   - За згодою батьків або законних представників, повідомте територіальний підрозділ Національної поліції України про випадок. Якщо батьки заперечують проти такого повідомлення, відповідальність за стан дитини покладається на них відповідно до статті 12 Закону України «Про охорону дитинства» та статті 150 Сімейного кодексу України. 


7. Документування інциденту:

   - Складіть детальний звіт про ситуацію, включаючи спостереження, проведені бесіди, реакцію учня та батьків, а також вжиті заходи.


8. Проведення профілактичних заходів:

   - Організуйте інформаційно-просвітницькі заходи для класу щодо шкідливості вживання психоактивних речовин.

   - Співпрацюйте зі шкільним психологом та соціальним педагогом для проведення  консультацій.


Дотримання цього алгоритму сприятиме своєчасному виявленню та реагуванню на випадки вживання психоактивних речовин серед учнів, а також забезпечить їхню безпеку та здоров'я.