ВЧИТЕЛЯМ. Поради психологів щодо розмов із дітьми про Голодомор

 

День пам’яті жертв голодоморів: як говорити зі школярами про трагедію



  • День пам’яті жертв голодоморів в Україні відзначають у четверту суботу листопада. Це важлива, але дуже складна тема, тож до розмови із дитиною варто підготуватися. Психологи радять бути обережними і не вдаватися до моторошних подробиць, щоб не травмувати дитячу психіку. 

    Поради щодо розмов із дітьми про Голодомор опублікували журналісти Освіта 24.

  • Людмила Юрченко, упорядниця збірки творів про Голодомор “Зернятко надії”, вважає, що потрібно говорити про цю трагедію з дітьми, які вже усвідомлюють події навколо себе. Видання, наприклад, орієнтоване на школярів 6–12 років. Найкраще, якщо дитина сама поставить питання – наприклад, побачивши фото жертв голоду.

    “Тоді й можна розповісти про цю трагедію та її причини. При цьому не варто нічого вигадувати”, – наголошує експертка.

    Якщо ж розмову починають дорослі, вони мають бути впевнені, що дитина до цього готова, і уникати жахливих деталей.

    Варто звернути увагу на такі аспекти:

    • Голодомор – трагедія для українського народу, яка має викликати співчуття,
    • хліб – велика цінність,
    • у трагедії були конкретні винуватці, а саме центральна влада СРСР, яка переважно складалася з росіян,
    • пояснити, яку мету переслідували ті, хто організували голод.

    У пригоді стане також мультимедійний контент про Голодомор, але краще дивитися не фільми, а мультфільми (наприклад, “Голодний дух”). Спочатку, однак, їх варто переглянути й схвалити дорослим.

    Людмила Юрченко радить звернути увагу на ролики від Інституту національної пам’яті, наприклад, “Ти приніс мені яблуко?”.