ВЧИТЕЛЯМ. Поради психологів щодо розмов із дітьми про Голодомор
День пам’яті жертв голодоморів: як говорити зі школярами про трагедію
День пам’яті жертв голодоморів в Україні відзначають у четверту суботу листопада. Це важлива, але дуже складна тема, тож до розмови із дитиною варто підготуватися. Психологи радять бути обережними і не вдаватися до моторошних подробиць, щоб не травмувати дитячу психіку.
Поради щодо розмов із дітьми про Голодомор опублікували журналісти Освіта 24.
Людмила Юрченко, упорядниця збірки творів про Голодомор “Зернятко надії”, вважає, що потрібно говорити про цю трагедію з дітьми, які вже усвідомлюють події навколо себе. Видання, наприклад, орієнтоване на школярів 6–12 років. Найкраще, якщо дитина сама поставить питання – наприклад, побачивши фото жертв голоду.
“Тоді й можна розповісти про цю трагедію та її причини. При цьому не варто нічого вигадувати”, – наголошує експертка.
Якщо ж розмову починають дорослі, вони мають бути впевнені, що дитина до цього готова, і уникати жахливих деталей.
Варто звернути увагу на такі аспекти:
- Голодомор – трагедія для українського народу, яка має викликати співчуття,
- хліб – велика цінність,
- у трагедії були конкретні винуватці, а саме центральна влада СРСР, яка переважно складалася з росіян,
- пояснити, яку мету переслідували ті, хто організували голод.
У пригоді стане також мультимедійний контент про Голодомор, але краще дивитися не фільми, а мультфільми (наприклад, “Голодний дух”). Спочатку, однак, їх варто переглянути й схвалити дорослим.
Людмила Юрченко радить звернути увагу на ролики від Інституту національної пам’яті, наприклад, “Ти приніс мені яблуко?”.