ПРОФІЛАКТИКА. Як зміцнити своє "Я" (10+ років). Терапевтичні вправи
Як зміцнити своє "Я" (10+ років) #терапевтичні_вправи #самооцінка
Автор Мальцева Ірина
Переклад та модифікація @sociologyyy@psyhologyyy
👇👇👇
📎🌟📎Практика 1. "Моє Я+"
✍️ Напишіть, що Ви любите у собі. Почніть зі слів: «Я люблю у собі…»
✍️ Напишіть, що Вам не подобається у собі. Почніть зі слів: «Мені не подобається в собі…»
Працюйте над цими списками протягом 28 днів. Збільшуйте перший список щодня, знаходячи у собі плюси «тут і зараз». Наприклад, Вам нагрубіянили в магазині (транспорті та ін.) - Ви не опустилися до рівня агресора, застосували психологічне айкідо; - Ви зберегли емоційну стійкість.
❓Як бути якщо складно знайти те, що Ви себе любите?
Пропонуємо підліткам спостерігати за собою протягом кількох днів і записувати в блокнот: ✔За що мене можна любити сьогодні? ✔ Що сьогодні я гарного зробив для себе, своїх близьких та інших людей? ✔ Які позитивні почуття, думки та бажання мене відвідали сьогодні, за які мене можна любити?
📎🌈📎Практика 2. «Веселка»
Мета: - зміцнення свого Я; - профілактика нудьги (депресивних станів); - ресурсне підживлення – коли виникають важкі, конфліктні чи стресові ситуації.
🖍️Намалюйте веселку.
🤔 Згадайте радісну подію, коли ви відчували щастя, відчували себе в безпеці або впевнено у віці до 6 років.
На першій дузі веселки намалюйте символами, картинками цей стан, подію чи напишіть.
🤔Згадайте радісну подію, коли Ви відчували щастя, відчували себе у безпеці чи впевнено у молодшому шкільному віці. Коли Ви відчували себе Переможцем.
На другій дузі веселки намалюйте символами, картинками цей стан, подію чи напишіть.
🤔 Згадайте радісну подію, коли Ви відчували щастя в юнацькому віці.
На третій дузі веселки намалюйте символами, картинками цей стан, подію чи напишіть.
🤔 Згадайте 4 радісних (ресурсних) подій за рік. Беремо по порах року.
Малюємо на четвертій дузі - зимова подія; на п'ятій дузі - весняна подія, на шостій дузі - літня подія; на сьомій дузі - осіння подія.
Подій може бути декілька. На кожну подію символ, знак.
📎♥️📎Практика 3. «Що я люблю робити»
Складіть список дій, які вам приносять задоволення та радість!
Щодня робіть щось із цього списку.
📎🙏📎 Практика 4. "Мої опори"
Мета: - самодопомога, коли на душі тужливо, коли опановує нудьга, депресивний стан або при стресах.
Матеріали: аркуші паперу, олівці/фарби. Хід проведення:
✔️Сядьте зручно. Зробіть кілька повних вдихів та видихів. Розслабтеся.
Поставте собі запитання:
❓На що я можу спертися в собі?
Не поспішайте ... навіть коли здається, що немає сил і ресурсів, можна прислухатися і знайти в собі маленький промінчик світла. Запишіть відповідь…
❓Що мене зміцнює?
❓На що я можу спертися у зовнішньому світі?
Напишіть на папері.
✔️Намалюйте свою опору. Малюнок «Моя опора»
Коли закінчите малювати, розгляньте свій малюнок
Чи хочеться дати назву своєму малюнку?
Запитання для самоаналізу:
❓Що означають для Вас кольори, які Ви застосували у своїй роботі?
❓Ваші ресурси, які Ви бачите на малюнку.
❓Що для вас означає опора?
✔️Наступним етапом самодопомоги може бути другий малюнок: Яку опору хочу мати/розвинути
Намалювати таку опору, яка мені допоможе впоратися зі складною/стресовою ситуацією.
Коли закінчите малювати, розгляньте свій малюнок
❓Що ще мені може допомогти у подоланні цієї ситуації (стресової, важкої)
❓Які ресурси я можу у собі розвинути?
❓До кого я міг би звернутися за допомогою?
📎😄📎Практика 5. "Відчуття радості"
Мета: - навчитись відчувати радість.
Помічайте позитивне довкола, щоб отримувати задоволення від кожного поточного моменту свого життя – від усього, що ви бачите довкола, від незначних подій, що відбуваються з вами, від спілкування з будь-якою людиною, від звичної роботи та занять тощо.
📎💪📎 Практика 6. "Мої позитивні якості/сильні сторони
Малюємо долоню. На кожному пальчику пишемо позитивну якість/сильну сторону.
❓ Як ця якість у вас проявляється, як вам допомагає?
✍️ Напишіть, що Ви любите у собі. Почніть зі слів: «Я люблю у собі…»
✍️ Напишіть, що Вам не подобається у собі. Почніть зі слів: «Мені не подобається в собі…»
Працюйте над цими списками протягом 28 днів. Збільшуйте перший список щодня, знаходячи у собі плюси «тут і зараз». Наприклад, Вам нагрубіянили в магазині (транспорті та ін.) - Ви не опустилися до рівня агресора, застосували психологічне айкідо; - Ви зберегли емоційну стійкість.
❓Як бути якщо складно знайти те, що Ви себе любите?
Пропонуємо підліткам спостерігати за собою протягом кількох днів і записувати в блокнот: ✔За що мене можна любити сьогодні? ✔ Що сьогодні я гарного зробив для себе, своїх близьких та інших людей? ✔ Які позитивні почуття, думки та бажання мене відвідали сьогодні, за які мене можна любити?
📎🌈📎Практика 2. «Веселка»
Мета: - зміцнення свого Я; - профілактика нудьги (депресивних станів); - ресурсне підживлення – коли виникають важкі, конфліктні чи стресові ситуації.
🖍️Намалюйте веселку.
🤔 Згадайте радісну подію, коли ви відчували щастя, відчували себе в безпеці або впевнено у віці до 6 років.
На першій дузі веселки намалюйте символами, картинками цей стан, подію чи напишіть.
🤔Згадайте радісну подію, коли Ви відчували щастя, відчували себе у безпеці чи впевнено у молодшому шкільному віці. Коли Ви відчували себе Переможцем.
На другій дузі веселки намалюйте символами, картинками цей стан, подію чи напишіть.
🤔 Згадайте радісну подію, коли Ви відчували щастя в юнацькому віці.
На третій дузі веселки намалюйте символами, картинками цей стан, подію чи напишіть.
🤔 Згадайте 4 радісних (ресурсних) подій за рік. Беремо по порах року.
Малюємо на четвертій дузі - зимова подія; на п'ятій дузі - весняна подія, на шостій дузі - літня подія; на сьомій дузі - осіння подія.
Подій може бути декілька. На кожну подію символ, знак.
📎♥️📎Практика 3. «Що я люблю робити»
Складіть список дій, які вам приносять задоволення та радість!
Щодня робіть щось із цього списку.
📎🙏📎 Практика 4. "Мої опори"
Мета: - самодопомога, коли на душі тужливо, коли опановує нудьга, депресивний стан або при стресах.
Матеріали: аркуші паперу, олівці/фарби. Хід проведення:
✔️Сядьте зручно. Зробіть кілька повних вдихів та видихів. Розслабтеся.
Поставте собі запитання:
❓На що я можу спертися в собі?
Не поспішайте ... навіть коли здається, що немає сил і ресурсів, можна прислухатися і знайти в собі маленький промінчик світла. Запишіть відповідь…
❓Що мене зміцнює?
❓На що я можу спертися у зовнішньому світі?
Напишіть на папері.
✔️Намалюйте свою опору. Малюнок «Моя опора»
Коли закінчите малювати, розгляньте свій малюнок
Чи хочеться дати назву своєму малюнку?
Запитання для самоаналізу:
❓Що означають для Вас кольори, які Ви застосували у своїй роботі?
❓Ваші ресурси, які Ви бачите на малюнку.
❓Що для вас означає опора?
✔️Наступним етапом самодопомоги може бути другий малюнок: Яку опору хочу мати/розвинути
Намалювати таку опору, яка мені допоможе впоратися зі складною/стресовою ситуацією.
Коли закінчите малювати, розгляньте свій малюнок
❓Що ще мені може допомогти у подоланні цієї ситуації (стресової, важкої)
❓Які ресурси я можу у собі розвинути?
❓До кого я міг би звернутися за допомогою?
📎😄📎Практика 5. "Відчуття радості"
Мета: - навчитись відчувати радість.
Помічайте позитивне довкола, щоб отримувати задоволення від кожного поточного моменту свого життя – від усього, що ви бачите довкола, від незначних подій, що відбуваються з вами, від спілкування з будь-якою людиною, від звичної роботи та занять тощо.
📎💪📎 Практика 6. "Мої позитивні якості/сильні сторони
Малюємо долоню. На кожному пальчику пишемо позитивну якість/сильну сторону.
❓ Як ця якість у вас проявляється, як вам допомагає?