ЦІКАВА ПСИХОЛОГІЯ. Як читати думки людей і впливати на їхню поведінку

     Як читати думки людей і впливати на їхню поведінку

BBC Future зробили коротку добірку фактів про те, як непомітно впливати на друзів і колег, як перемагати в іграх, а також як самому не стати жертвою шахрая чи підсвідомої маніпуляції.

Поведінкою людини доволі легко керувати, особливо, коли вам відомі маленькі прийоми та хитрощі, кажуть психологи.

Пропонуємо вам 8 несподіваних фактів про маніпуляцію поведінкою людей і вплив на їхні рішення.

1. Дотик– один з прийомів маніпулювання людино. Якщо поплескати співрозмовника по плечу або зазирнути йому в очі, він із більшою готовністю сприйме вашу пропозицію.


2. Розширення зіниці свідчить про ступень невизначеності під час прийняття рішення. Якщо людина не дуже впевнена в своєму рішенні, вона відчуває збудження, через що зіниці звужуються.

3. Цей трюк використовують кишенькові злодії із нетверезими жертвами. Вони зав'язують розмову, приміром із відвідувачем нічного клубу, і під час бесіди починають непомітно хитатись. Людині здається, що це вона сама хитається, і, щоб втриматися на ногах, жертва починає робити незграбні рухи і втрачає рівновагу. Поруч із шахраєм миттєво з'являється його напарник, який ввічливо допомагає людині підвестися, і водночас - позбавляє її годинника чи гаманця. Шахраї краще за інших знають, що можливості нашої уваги дуже обмежені і майстерно користуються цим.

4. Люди з високим рівнем тестостерону зазвичай мають ширше обличчя з високими вилицями. Вони також більш схильні до наполегливого та агресивного складу характеру.

5. Наш мозок підсвідомо пов'язує червоний колір з домінуванням та агресієюВідомо, що боксери в червоних шортах мають на 5% більше шансів перемогти, ніж їхні суперники в синіх.

6. У відомій дитячій грі "Камінь, ножиці, папір" хлопці зазвичай обирають "камінь" як більш "мужній" вибір. До речі, "ножиці" – найменш популярний варіант у дітей обох статей. Таким чином, найбезпечніший вибір – це "папір", бо він гарантує або виграш або нічию.

Інша хитрість, яка допоможе перемогти у багатьох іграх, – це вголос повідомити про свій вибір. Супротивник вважатиме, що ви блефуєте, і обере інший, менш вдалий варіант.

7. Продавці бездоганно засвоїли мистецтво керування нашими думками.

Наприклад, класичний прийом у салонах продажу автомобілів або побутової техніки - навмисно завищити ціну на товар у ряді схожої продукції.

Коли чотири кавоварки стоять на плитці поруч, і три з них продаються за 200 доларів, а одна – за 400, кавоварка із завищеною ціною змушує покупця вважати, що три інші продаються дуже вигідно. Це тільки доводить, як мало ми знаємо про собівартість кавоварки або іншої продукції.

8. Сміх – це "соціальна емоція", яка нас об'єднує і допомагає налагодити стосунки, незалежно від того, наскільки насправді смішним був жарт.



Коли ви смієтеся разом із кимось, ви показуєте, що ця людина вам подобається, що ви з нею згодні, або що ви належите до спільної групи. Дослідження показали, що спільний сміх сприяє довірливим стосункам.


Отже, якщо ви бажаєте дізнатися про секрети людини, смійтеся з її поганих жартів.